Değerli Hastalarımız ve Ziyaretçilerimiz,
Bu rehberde yer alan bilgiler ve düzenlemeler; sizlere güvenli, kaliteli ve nitelikli sağlık hizmeti
sunabilmemiz, aynı zamanda sağlığınızı tehdit edebilecek riskleri ortadan kaldırabilmemiz için büyük
önem taşımaktadır.
Sizlerden ricamız, rehberi dikkatle incelemeniz ve belirtilen kurallara uymanızdır.
VİZYONUMUZ;
Güveni, saygınlığı, hasta mahremiyeti ve memnuniyetini temel ilke edinmiş, bu doğrultuda tüm çalışanları
ile takım olarak çalışan, kurumsal kimliği ile öne çıkan, uluslararası düzeyde örnek bir kuruluş
olmaktır.
MİSYONUMUZ;
Ortadoğu Hastanesi, etik değerlerden ödün vermeden hastaların haklarını ve mahremiyetini gözeten, istek
ve beklentilerini karşılayan, sağlık teknolojilerini takip eden ve uygulayan yüksek kalite standardında
hizmet sunan bir kuruluştur.
TEMEL DEĞERLERİMİZ
Önce İnsan
Hasta ve yakınlarının haklarına saygı
Hasta mahremiyeti
Maksimum hasta güvenliği
Topluma, çevreye ve yasalara saygı
Kalıcı güven
Tıbbi dentoloji ve etik’e uyum
Bilimsellik
Ulaşılabilir olmak
Yüksek kalite standartları sunmak
KALİTE POLİTİKAMIZ
Hastalarımıza; yasalara ve etik kurallara uygun, güvenilir, güler yüzlü ve kaliteli sağlık hizmeti sunmak
önceliğimizdir. Bu amaçla:
Hastanemizin hedefleriyle uyumlu bir şekilde çalışırız,
Kalite hedeflerimizi belirler ve düzenli olarak gözden geçiririz,
Kalite yönetim sistemimizi uygular, sürdürür ve sürekli iyileştiririz,
Temiz, güvenli ve çağdaş bir ortamda ekonomik ve hızlı sağlık hizmeti sunarız,
Çalışanlarımızın katılımını ve gelişimini destekleriz.
HASTA HAKLARI
Sağlığınızı korumak, geliştirmek veya yeniden kazanmak amacıyla başvurduğunuz Özel Adana Ortadoğu
Hastanesi’nde, günlük yaşamınızda karşılaşmadığınız bazı uygulama ve kavramlarla
karşılaşabileceğinizi biliyoruz. Bu nedenle, misyon, vizyon ve kalite politikamız doğrultusunda siz
değerli hastalarımızın ve yakınlarının hakları ve bizlerden olan
beklentileri hakkında bilgilendirme yapmayı sorumluluk olarak görüyoruz.
Hastanemiz, sağlık hizmetlerini en yüksek standartlarda sunmayı, hasta hak ve ihlallerini önlemeyi, bu
kapsamda tüm sağlık çalışanlarını düzenli olarak eğitmeyi hedeflemektedir.
1. Hizmetlerden Yararlanma Hakkı
Hastalarımız, sağlık hizmetlerinden nasıl yararlanacakları ve hastanemiz kuralları hakkında bilgi
alma hakkına sahiptir.
Hastanemizde bilgilendirici panolar, broşürler ve yönlendirme işaretleri bulundurularak
erişilebilirlik sağlanır.
Organ nakli ve deneysel araştırmalar gibi özel uygulamalarda ilgili yasa ve yönetmelikler esas
alınır.
Hastalarımız, yapılacak işlemlerin amacı, yöntemi ve gerekçeleri hakkında yeterli bilgi alma hakkına
sahiptir.
Herkes, dil, din, ırk, cinsiyet ayrımı yapılmaksızın eşit sağlık hizmeti alma hakkına sahiptir.
2. Bilgilendirme ve Onay
Hastalarımız veya yasal temsilcileri; önerilen tedavi, riskler, faydalar, alternatifler ve tedavisiz
kalmanın sonuçları hakkında açık ve anlaşılır şekilde bilgilendirilir.
Yazılı talep halinde, hastalarımız tıbbi kayıtlarının bir kopyasını alma hakkına sahiptir.
Yasal zorunluluklar dışında, tüm tıbbi uygulamalar için bilgilendirilmiş onam alınır.
Ağrı tedavisi, organ-doku bağışı, klinik araştırmalara katılım süreçleri ve hastanemizin misyonu
hakkında bilgi talep etme hakkı vardır.
3. Mahremiyet
Hastalarımız, tedavi süreci boyunca mahremiyet içinde hizmet alma hakkına sahiptir.
Tıbbi bilgiler, hasta izni olmadan veya mahkeme kararı dışında açıklanmaz; ölümden sonra dahi
gizlilik korunur.
4. Saygı Görme
Her hasta; onuruna saygı duyulan, şefkatli, güler yüzlü ve güvenli bir ortamda hizmet alma hakkına
sahiptir.
5. Sağlık Personelini Tanıma ve Değiştirme
Hastalarımız, tedavisinden sorumlu hekim ve sağlık personelinin kimliğini bilme, gerektiğinde
değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir.
6. Konsültasyon (İkinci Görüş)
Hastalarımız, tanı ve tedavileriyle ilgili ikinci görüş alma hakkına sahiptir.
7. Tedaviyi Reddetme veya Durdurma
Kanunen zorunlu haller dışında, olası sonuçların sorumluluğu hastaya ait olmak üzere, planlanan
tedaviyi reddetme veya durdurma hakkı vardır.
8. Sağlık Kuruluşunu Seçme ve Değiştirme
Hastalarımız, mevzuata uygun olarak sağlık kuruluşunu seçme veya değiştirme hakkına sahiptir.
9. Dini Vecibeleri Yerine Getirme
Tedaviye engel olmadığı sürece, hastalarımız dini vecibelerini serbestçe yerine getirme hakkına
sahiptir.
10. Güvenlik
Tüm hastalar, hasta yakınları, refakatçiler ve ziyaretçiler hastanemizde güvenlik önlemleri
kapsamında korunur.
11. Refakatçi ve Ziyaretçi
Hastalarımız, doktorun uygun görmesi halinde refakatçi bulundurma ve belirlenen kurallar
çerçevesinde ziyaretçi kabul etme hakkına sahiptir.
12. Kuralları Bilme
Hastalarımız, kendilerine uygulanacak hastane kural ve uygulamalarını öğrenme hakkına sahiptir.
13. Şikâyet / Görüş ve Öneriler
Hastalarımız, haklarının ihlali halinde şikâyet mekanizmasının işletilmesini talep edebilir, süreç
hakkında bilgilendirilir.
HASTA SORUMLULUKLARI
Özel Adana Ortadoğu Hastanesi’nden sağlık hizmeti almak üzere başvuran hasta ve hasta
yakınlarının, daha nitelikli hizmet alabilmeleri için başvuru öncesinde ve sonrasında yerine getirmeleri
gereken bazı sorumlulukları bulunmaktadır.
1. Bilgi Verme
Hastalarımız ve yakınları; mevcut şikâyetlerini, geçmişte geçirdikleri hastalıkları, halen kullanmakta
oldukları ilaçları ve sağlık durumlarıyla ilgili tüm bilgileri eksiksiz ve doğru şekilde sağlık ekibine
aktarmakla sorumludur.
2. Önerilere Uyma
Hastalarımız, tedavisinden sorumlu hekim tarafından hazırlanan tedavi planına uymakla ve doktorun
talimatları doğrultusunda sağlık personeli tarafından yürütülen bakım sürecini kabul etmekle yükümlüdür.
3. Planlanan Tedaviyi Reddetme
Hastalarımız, hekim tarafından önerilen tedaviyi reddetmeleri halinde doğabilecek sonuçlardan
sorumludur.
4. Sağlık Kuruluşu Kurallarına Uyma
Hastalarımız, hastanemizin belirlediği kural ve uygulamalara uymakla sorumludur.
5. Saygı Gösterme
Hastalarımız, hastane ortamında huzuru ve güvenliği bozacak davranışlardan kaçınmak, diğer hasta ve
yakınlarını rahatsız edecek tutum ve davranışlarda bulunmamakla yükümlüdür.
6. Bulaşıcı Hastalık Durumunda Duyarlılık
Enfeksiyon hastalıklarının yayılmaması için hastalarımız ve yakınları, kendilerine önerilen tüm
önlemleri dikkatle uygulamakla sorumludur.
7. Ödeme Sorumluluğu
Hastalarımız, yapılan tetkik ve tedavi giderlerini karşılamakla sorumludur. Ayrıca demirbaş veya sarf
malzemelerine zarar verilmesi halinde, bu zararın karşılanması sorumluluğu bulunmaktadır.
8. Ziyaretçi Kurallarına Uyma
Hastalarımız, aynı anda mümkün olduğunca az sayıda ziyaretçi kabul etmeli, ziyaretçilerin belirlenen
saatlere uymasını sağlamalı ve hastaneye yiyecek-içecek getirilmemesi konusunda gerekli hassasiyeti
göstermelidir.
ZİYARETÇİ KURALI
Servis Ziyaretçi Kuralları
Hastanemizde ziyaret saatleri; hafta içi ve hafta sonu, öğlen 13:00 ile 14:00 arasıdır. Akşam: 19:00
ile 20:00 saatleri arasında ziyaret edebilirsiniz. Bu saatlerin dışında kliniklerimize ziyaretçi
kabul edilmemektedir.
Sağlığınız ve diğer hastalarımızın refakati için ziyaretçi sayısı en fazla 2 (iki) kişi ve ziyaret
süresi kısa olmalıdır. (Tercihen 5-7 Dakika)
Çocukların sağlığını korumak açısından 12 yaşından küçük çocuklar ziyaretçi olarak
getirilmemelidir.
Hastanın yanında kalabalık ziyaretçi bulunması, hastaların ve ziyaretçilerin sağlığı açısından
sakıncalıdır.
Ziyaret sırasında yataklara oturulmaması ve yüksek sesle konuşulmaması rica olunur.
Hastanemizde hastalarımıza özel diyet programı uygulanmaktayız. Odalara dışarıdan yiyecek ve/veya
içecek sokmayınız.
Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
Ziyaret saatleri dışında gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır.
Ziyaret esnasında moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
Enfeksiyon riski sebebiyle odalara canlı çiçek kabul etmemekteyiz. Hasta ziyaretlerinde canlı ve
kuru çiçek getirilmemesi rica olunur.
Hastanemizin kapalı alanlarında sigara içmek kesinlikle yasaktır.
Ameliyat sonrasında hastanızın sağlığı için; odada aynı anda iki ziyaretçiden kişinin bulunması
sakıncalıdır. Ziyaretiniz esnasında hijyen açısından hasta yataklarına oturmayınız.
Çocuk Hastaların Kardeş ve Arkadaşları Tarafından Ziyaretçi Kabul
İlkeleri
Hastalık / temas öyküsü olan veya ziyaret esnasında viral solunum yolu enfeksiyonu şikâyeti (ateş,
döküntü, burun akıntısı. öksürük vs.) olan çocukların hastanede ziyaretçi olarak bulunması uygun
değildir.
Herhangi bir temas öyküsü ya da aktif enfeksiyon bulgusu olmayan çocukların ziyaretinde bir sakınca
yoktur.
<16 yaş tüm ziyaretçi çocuklardan ziyaret süresince eşlik eden ebeveyn ya da erişkinler
sorumludur.
En az bir yetişkin refakatinde her gün ve/veya belirlenen günlerde hastane yönetimi tarafından
belirlenmiş kliniklerde ve belirlenmiş bir saatte 15 dakikayı geçmeyecek şekilde ziyarette
bulunabilirler.
Ziyaretçi çocukların girişte el hijyeni sağlandıktan sonra üniteye girmesine izin verilir.
Özellikli hasta gruplarının bulunduğu bölümlerde üç yaş üzerindeki kardeş/arkadaş çocukların
ziyaretçi kuralları ilgili bölüm, klinik tarafından belirlenir. Uygun olması durumunda bir
seferde en fazla iki kardeş olmak üzere anne veya babadan en az birinin refakatinde her gün
ve/veya belirlenen günlerde hastane yönetimi tarafından belirlenmiş bir saatte 15 dakikayı
geçmeyecek şekilde ziyarette bulunabilirler.
Özellikli Hasta Grupları
Özellikli hasta grupları için yoğun bakımda yatan hastalar, izolasyona alınan bulaş riski olan
hastalar, bağışıklık sistemi düşük yada bozuk hastalar ,kanser tedavisi alan,
steroid tedavisi alan ,doktorun ziyarette sakınca gördüğü hastalar ziyaret edilmemelidir. Özellikli
hasta gruplarının bulunduğu bölümlerde refakatçi ve ziyaretçi kuralları ilgili bölüm, klinik tarafından
belirlenir
Yoğun Bakımda Ziyaretçi Kuralları
Ziyaret esnasında ziyaretçilerin yoğun bakım giriş kurallarına uyması beklenmektedir.
Yoğun bakımda bulunan hastamız hakkında bilgi almak için lütfen hekimimize başvurunuz.
Hastanın hukuki yakını olmayan kişilere bilgi verilmez.
Yoğun bakımlara 12 yaşından küçük çocukların ziyareti kabul edilmemektedir.
Ziyaretçi sayısı en fazla iki kişi ile sınırlıdır.
Yoğun bakım ünitelerine yiyecek-içecek kabul edilmemektedir.
Yoğun bakım ünitelerimizde refakatçi uygulaması yoktur.
Yoğun Bakım Ünitesi uygun değilse ziyaret saati o gün için değiştirilebilir.
Hasta Yakınları Yoğun Bakım ünitesine girerken dış kapı ile iç kapı arasında galoş, önlük, maske ve
bonelerini takarlar. Mutlaka el dezenfektanı veya el yıkama yaparak Yoğun Bakıma girerler ve
ziyaretlerini gerçekleştirirler. Yoğun Bakım ünitesinden çıkarken tekrar el hijyeni sağlanmalıdır.
Hasta yakınlarının ziyaret sırasında Yoğun Bakım Ünitesi giriş ve çıkış kurallarına azami derece
uyum göstermeleri sağlanır.
Yenidoğan yoğun bakım bebek annelerinin tırnakları kısa ve ojesiz olmalı, yüzük ve bilezik benzeri
şeyler enfeksiyon açısından çıkartılmalıdır.
Yoğun Bakım Ziyaret Saatleri
KVC Yoğun Bakım - Ziyaretçi Kabulü Yoktur.
Yeni doğan Yoğun Bakım - Gündüz Saat :12.30 / 13.30
Genel Yoğun Bakım - Gündüz Saat :14.00 / 15.00
Koroner Yoğun Bakım - Gündüz Saat :14.00 / 15.00
HİZMETLERİMİZ
Oda Tanıtımı
Odanıza girişinizin ardından, kat sekreteriniz veya servis hemşireniz tarafından odada bulunan eşyalar
tanıtılacak ve kullanımları hakkında bilgi verilecektir.
Hasta Tanıtım Bilekliği
Uygulamanın amacı karışıklıkları önlemek ve doğru sağlık hizmetini güvenle almanızı sağlamaktır. Taburcu
olana kadar bilekliğinizi çıkarmayınız. Bileklik düşerse veya okunmaz hale gelirse kat hemşirenizden
yenisini talep ediniz.
Aydınlatılmış Onamlar
Her türlü tıbbi işlem öncesinde siz veya yakınınız bilgilendirilir ve onayınız yazılı olarak alınır.
Hemşire Çağrı Sistemi
İhtiyaç halinde hemşireye ulaşabilmek için yatak başında ve WC/lavaboda bulunan çağrı butonlarını
kullanabilirsiniz.
İlaç Güvenliği
Tedavinizin güvenli yürütülmesi için:
Kullandığınız tüm ilaçları hekiminize/hemşirenize bildiriniz.
Yanınızda ilaç varsa hemşirenize teslim ediniz.
Sadece hemşireniz tarafından verilen ilaçları kullanınız.
İlaçların ne için verildiğini ve saatlerini öğreniniz.
Refakatçi Hizmeti
Yatış süresince refakatçinizin yanınızda bulunması önerilir. Refakatçi konaklama ve yemek hizmeti oda
ücretine dahildir. Gerektiğinde temiz nevresim ve yastık talep edebilirsiniz. Eğer refakatçiniz yoksa ve
düşme riskiniz bulunuyorsa, hemşirenizi bilgilendiriniz.
Televizyon
Her odada uzaktan kumandalı televizyon bulunmaktadır. Ses seviyesini diğer hastaları rahatsız etmeyecek
şekilde ayarlayınız.
İnternet
Kablosuz internet hizmetimiz mevcuttur. Bağlantı sorununda kat sekreterinize veya hemşirenize
bildiriniz.
Elektrikli Eşyalar ve Aydınlatma
Elektronik cihazlarınızı odanızda bulunan prizlerde kullanabilirsiniz. Ancak su ısıtıcısı gibi
cihazların kullanımı yasaktır. Oda aydınlatmaları girişteki anahtarlar ile kontrol edilmektedir.
Klima ve Havalandırma
Odalarımız merkezi sistemle ısıtılıp soğutulmaktadır. Termostat üzerinden sıcaklık ayarınızı
yapabilirsiniz. Güvenlik nedeniyle pencere açılmamaktadır.
Temizlik Hizmetleri
Odanız her gün düzenli olarak temizlenir, tuvaletler gün boyu kontrol edilir. Ek temizlik
ihtiyaçlarınızı hemşirenize iletebilirsiniz. Çöpler için banyonuzda bulunan atık kutularını kullanınız.
Yemek Hizmeti
Yemek servis saatlerimiz:
Kahvaltı: 06:00 – 07:30
Öğle: 11:30 – 13:00
Akşam: 16:00 – 17:00
Beslenmeniz, doktorunuz ve diyetisyenlerimiz tarafından planlanmaktadır. Dışarıdan yiyecek/içecek
tüketmeden önce mutlaka doktorunuza danışınız. Refakatçi yemekleri de aynı saatlerde verilmektedir. Bu
saatler dışında kafeteryamızdan yararlanabilirsiniz. Ayrıca; vejetaryen beslenme, diyabet diyeti, gıda
alerjisi veya başka bir özel diyet ihtiyacınız varsa lütfen hemşirenize veya diyetisyeninize bildiriniz.
Talebiniz doğrultusunda beslenme planınız yeniden düzenlenecektir.
Kafeterya
Odanızda bulunan telefondan 8288 numarasını arayarak sipariş verebilirsiniz.
DİĞER HİZMETLERİMİZ
Memnuniyet Anketi
Hizmetlerimizi geliştirmek için taburculuğunuzdan önce “Yatan Hasta Memnuniyet Anketi”ni doldurmanız
önemlidir.
Çiçek Uygulaması
Enfeksiyon riski nedeniyle canlı ve topraklı çiçekler kabul edilmemektedir. Adınıza gelen çiçekler
danışmada muhafaza edilir, taburculukta teslim alabilirsiniz.
Güvenlik
Hastanemizde güvenlik hizmeti 24 saat kesintisiz sürdürülmektedir. Tüm ortak alanlar kamera sistemiyle
izlenmektedir. İşlemleriniz için yalnızca vezneye ödeme yapınız. Oda ve hastane içinde sigara içmek
yasaktır.
Otopark
Hastalarımız ve yakınları için ücretsiz vale hizmeti sunulmaktadır.
Hasta ve Yakınlarının Eğitimi
Özel Adana Ortadoğu Hastanesi’nde; hasta ve yakınlarının, tedavi süreci ve hastane hizmetleri hakkında
bilgilendirilmesi önceliklerimiz arasındadır. Hastalarımıza ve yakınlarına, klinik durum ve
ihtiyaçlarına uygun olarak eğitimler verilmektedir.
Bu eğitimler arasında şunlar yer almaktadır:
Hastalık, tanı ve tedavi süreci hakkında bilgilendirme
Kullanılacak ilaçların amacı, etkileri ve yan etkileri
Taburculuk sonrası evde bakım ve dikkat edilmesi gerekenler
Beslenme ve özel diyet uygulamaları
Enfeksiyonların önlenmesi ve el hijyeni
Tıbbi cihazların/ekipmanların güvenli kullanımı
Hastane kural ve uygulamaları
Hak ve sorumluluklar
Yukarıda yer alan başlıklar sadece örnek niteliğinde olup, hastalarımıza ve yakınlarına verilen
eğitimler bunlarla sınırlı değildir. Klinik duruma, tedavi sürecine ve bireysel ihtiyaçlara göre
farklı konularda da eğitimler planlanmakta ve uygulanmaktadır.
Taburculuk Süreçleri
Tedavinizin sonunda taburcu olma zamanınız, doktorunuz tarafından belirlenir. Taburcu sırasında;
bakımınızın devamı, kontrol randevularınız, kullanmanız gereken ilaçlar, fizik tedavi ve diğer
rehabilitasyon ihtiyaçlarınız ile beslenme konusunda hekim ve hemşirelerimizden bilgi alabilirsiniz.
Sizlere önerimiz; taburculuk görüşmelerinde önemli bilgileri not almanız veya yazılı olarak talep
etmenizdir. Görüşme esnasında aklınıza takılan soruları çekinmeden sorabilir, yanıtları not ederek
taburculuk sonrası sürecinizi güvenle sürdürebilirsiniz.
Evde bakımınızı sürdürürken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar şunlardır:
Reçetenizi dikkatlice inceleyiniz.
İlaçlarınızı doğru zamanda ve doğru şekilde kullandığınızdan emin olunuz, olası yan etkiler
konusunda bilgi alınız.
Düşme riskine karşı gerekli önlemleri alınız.
Doktorunuzun önerdiği beslenme düzenine uyunuz.
Sigara kullanmayınız.
Hastalığınız ve sağlığınızı koruma yolları hakkında bilgilendirici dokümanları talep ediniz.
Kontrol randevularınıza belirtilen gün ve saatte gelmeye özen gösteriniz.
Unutmayınız; sağlığınız bizim için en değerli hazinedir. Bizler, Özel Adana Ortadoğu Hastanesi
ailesi olarak her adımda yanınızda olmaya devam edeceğiz.
Şikâyet, öneri ve görüşleriniz için Hasta Hakları Birimimizle iletişime
geçebilirsiniz.
☎️ Telefon: 0 (532) 419 47 43